Case: Total BodyZone

Landingsside og facebook annon­cering
LandingsideFacebookside

Kunden

  • SEO optimeret landingsside m. design
  • Facebook annon­cering som skal skabe leads
  • Facebook annon­cering som skal skaffe købende kunder

Ydelser

  • Web design
  • Enkelt­stående landingsside
  • Billede og tekst indsamling og redigering
  • SEO
  • Løbende optime­ringer på kampagner
  • SoMe målgruppe analyse

Levering

  • +30 annoncer på Facebook
  • Opsætning af retar­geting
  • Opsætning af custom-audiences
  • Opsætning af look-a-like audiences
  • Kampagne opsætning med flere kampagner, flere triggers og flere annoncer.
  • Mere end 2.000 ord med SEO optimeret, relevant indhold, og billeder.

Andet

  • Løbende dialog og ændringer
  • Analytics
  • Integration mellem sociale medier og web

Projektet

Udfordringen

Sundheds­branchen bliver ikke specielt tilgo­deset af hverken Google eller Facebook. Det er derfor svært at komme frem i søgere­sul­ta­terne, samt at få relevante kunder fra de sociale medier.

Gennem de aktive SoMe kunder og en ny landingsside, skulle der endnu mere gang i forret­ningen.

Løsningen

Jeg lavede en komplet nydesignet landingsside, hvor udrens­ningskur og udrens­ninger generelt blev beskrevet, sammen med stimu­le­rende billeder.

Det blev lavet med et responsivt design, så det var godt på alle enheder.

Dernæst blev siden distri­bueret via Facebook, i en kampagne som kørte i tre steps, som fulgte den typiske kunde­rejse for kunden.

  1. Inter­ak­tioner med målgruppe med værdi­fuldt indhold. 
  2. Retar­geting til eksiste­rende fans, webbe­sø­gende og folk fra mail-listen. Disse blev ramt af en trafik­kampagne som skulle opmuntre til at læse mere om virksom­heden.
  3. Retar­geting kampagne som skulle fange alle der havde vist interesse for eksiste­rende kampagne, indenfor den seneste måned.

Resultat blev en øget trafik på hjemmesiden og en mærkbar effekt på butiks­niveau.

Facebook kampagne der virker

Det er ikke nemt at vise en succesfuld Facebook kampagne, men

De mange Facebook kampagner har givet afkast fra sig.

  • ROI på mindst 1.5 gange
  • Leads til under 6 kr pr. styk
  • Ca. 50 nye “frivillige” fans om måneden
  • Mærkbart flere offline henven­delser i butikken
  • Stor stigning på website trafikken på de aktive kampagner

Hjemmeside design

SEO optimeret udrensningskur

Baseret på research og en SEO analyse, fik kunden en komplet nydesignet landingsside, i korrekte brand farver og med tilhø­rende billeder.

En udrens­ningskur kan vi vel alle trænge til, men hvordan pokker finder man info om det på Google? Det er svært i sundheds­branchen, da dit indhold altid bliver nedpri­o­ri­teret af Google, hvis ikke du kan sætte en titel på siden som “læge”.

Løsningen blev lækkert indhold og distri­bu­ering på Facebook, som er mindre kritisk for at vise indhold fra branchen, hvor der ikke er en læge bag. SÅDAN. Odense har aldrig været sundere.

 

Tak for kigget

Vil du gerne vide mere?
KontaktSe Portfolio