Case: Gibotech

Website Design og visuel identitet
Gibotech​.dk

Kunden

  • Ny hjemmeside fra Joomla til WordPress
  • Nyt moderne udtryk
  • Relevante kunder fra web

Ydelser

  • Web design
  • Website opbygning
  • Hastigheds-optimering
  • SEO
  • Google Analytics
  • Facebook Pixel

Levering

  • +60 sider inkl. blogindlæg
  • Grafisk redigering af billeder og video’er
  • Flotte relevante ikoner
  • Videoguides med how-to videoer til virksom­heden
  • WordPress instal­lation og tilpasning

Andet

  • SEO
  • Analytics
  • Integration med sociale medier
  • Integration med brand-samar­bejds­partner (HR)

Hjemmesiden

Projektet

Udfordringen

Virksom­hedens tidligere hjemmeside var lavet i “Joomla” som på daværende tidspunkt var for besværligt at admini­strere og videre­bygge designet på. Derfor skulle den flyttes til WordPress.

Derudover var det vigtigt at få gjort det nemt og klart, at de arbejdede med to forskellige brancher, som havde forskellige løsninger og produkter. Derfor skulle man fra forsiden kunne vælge hvilken “branche” man hørte til som besøgende af siden.

Sidst men ikke mindst skulle hjemmesiden kunne opsamle relevante kunde-data til senere brug, både fra Facebook Pixel og Google Analytics.

Løsningen

Virksom­heden blev fuldstændig redesignet på et sekundært domæne, og bygget med WordPress.

Der blev bygget et splitscreen view som noget af det første man ser på hjemmesiden, samtidigt med at de under­lig­gende links skulle være tidlige om de var fra den ene eller anden branche-tilknytning.

Der blev integreret tracking med en nem opsætning, og lavet små video-guides til hvordan temadesign og daglig vedli­gehold af hjemmesiden skulle laves.

skal virke på alle skærmstørrelser

Flere og flere kunder besøger din hjemmeside fra en mobil enhed. Gibotech skulle være klar til denne overgang.

Temaet er 100 % responsivt, så det tilpasser sig din skærm­stør­relse. Font størrelser, billeder og anima­tioner blev tilpasset, så det var let-læseligt og hurtigt at loade på mobile enheder, og menuen skulle være nem at finde ud af.

Hjemmeside design

RØD. Designet tog udgangspunkt i brand-farven. Rød.

Virksom­hedens design­forslag var klar: Moderne, brand-farven skal være gennem­gående, og det skal være nemt at komme i kontakt med en sælger.

Derudover var det vigtigt at skelne mellem de to typer af brancher som brandet primært arbejder i, således at det kun var relevant info som var til rådighed for den besøgende.

Derudover skulle det være nemt at håndtere siden efter aflevering, så deres interne ressourcer selv kunne admini­strere den daglige drift.

 

Tak for kigget

Vil du gerne vide mere?
KontaktSe Portfolio