Case: Capuchin​.money

Website Design, visuel identitet og Facebook annon­cering
Capuchin​.money

Kunden

  • Wireframe på konceptet
  • Ny hjemmeside i WordPress
  • Udvikling af  go-to-market marketing strategi til virksom­heden
  • Prøve­kørsel af koncept gennem Facebook

Ydelser

  • Web design
  • Website opbygning
  • Strate­gi­ar­bejde
  • Google Analytics tracking
  • Facebook Pixel tracking

Levering

  • +60 siders relevant strategi
  • Hjemmeside med leadge­ne­rering
  • Visuel identitet og udvikling af udtryk
  • Flotte relevante ikoner
  • Opret af Facebookside inkl Business Manager
  • Virksom­heds­sparring

Projektet

Udfordringen

Virksom­heden er en nystartet i fintech branchen, og skulle bruge en strategi for go-to-market, en udregning på om produktet kunne holde i virke­lig­heden, samt en visuel identitet som kunne bruges til investormøder, presen­tation mm.

Der skulle under­søges:

  • Kan vi få folk til at forstå produktet og købe ind på det?
  • Hvad vil et komplet marketing budget lyde på, for at gå i nul?
  • Er det skalerbart?

Løsningen

Virksom­heden fik hhv. en 60 siders udbyet go-to-market strategi, med udreg­ninger og test på tværs af medier og målgrupper. Derudover bliver der fremstillet en 30 siders kopi, som skulle inklu­deres til virksom­hedes presen­ta­tioner.

For at lave disse test, blev der udarbejdet en visuel identitet, et website til samle leads og konvertere kunder, samt en Facebook side med en tre-lags retar­geting kampagne, som skulle få folk ind på siden for at “teste” produktet.

De fleste browsede fra mobilenheder

De fleste Facebook brugere er på mobilen

Derfor blev både Facebook kampagnen og websites optimeret til små skærme.

Tekst­stør­relsen var stor og tydelig på det farverige tema, med tydelige ikoner.

Hjemmeside design

Fra tomt univers, til feminine toner af penge

Den forventede målgruppe var den typiske “JUNE” kunde, med en alder på 22–40 år, mindre beløb penge til investe­ringer og en relativ legende tilgang til økonomisk optimering. Produktet var henvendt til kvinder.

Derfor tog vi en blanding af året farve, den lilla, og mixed med nogle nuancer af det feminine lyserødlige, for hurtigt at insinuere at dette ikke var en typisk bank-app.

Denne farve og stil gik igen på Facebook, hvor kampagnen tog udgangs­punkt i at det skulle være hurtigt, nemt at forstå og henvende sig til kvinder.

Facebook kampagnen hjalp til under­strege produktets værdi og snævre målgruppen ind til en mere konkret type af kvinder. Og der kommer masser af signups!

 

 

 

Tak for kigget

Vil du gerne vide mere?
KontaktSe Portfolio